函館はようやく夏でっす!!

オフィスから見た五稜郭タワーと夏空
オフィスから見た五稜郭タワーと夏空

こんにちわ。藤本恭子です。

暦の上では夏至が過ぎ、日中の時間がだんだん短くなってきたんですね。

 

とはいえ、とても気持ちの良い夏空が広がっています。今年の夏「冷夏」が先日「平年並み」に変更されました。そうだよね!平年並みにしてもらわないと淋しくってしょうがない。あの6月の幻のような一瞬の暑さでこの夏が終わりかと思ったら悲しすぎます!

 

さて、みなさんこの夏の計画は立てていらっしゃいますか?

 

今年の函館はまた、いつもとは一味違う夏ですよ。だって今年は、五稜郭築造150年。ペリー提督箱館来航160周年というとても意味深い記念の年ですから。

しかも、北海道新幹線の新駅名が「新函館北斗」に決定しましたし、今年の港まつりは大いに盛り上がりそうです!!

 

ぜひ、8月1日から5日まで開催される函館港まつりにいらして下さいませね!!

 

では、また、ラジオでお耳にかかりましょう!!

コメントをお書きください

コメント: 2
  • #1

    Del Lever (木曜日, 02 2月 2017 11:56)


    Greetings from Colorado! I'm bored at work so I decided to check out your blog on my iphone during lunch break. I really like the info you provide here and can't wait to take a look when I get home. I'm amazed at how quick your blog loaded on my mobile .. I'm not even using WIFI, just 3G .. Anyhow, great blog!

  • #2

    Lee Dowless (金曜日, 03 2月 2017 01:18)


    This is really interesting, You're a very skilled blogger. I've joined your feed and look forward to seeking more of your fantastic post. Also, I've shared your web site in my social networks!

お問い合わせ

TEL: 0138-30-4466

FAX: 0138-30-4467